გეოგრაფიისსაუნივერსიტეტოგანათლებისთავისებურებანი, ტენდენციებიდაგამოწვევები

Main Article Content

ნოდარ ელიზბა­რაშვილი­

ანოტაცია

საქარ­­თველოში გეო­გრაფიის საუ­ნივერ­სიტეტო გა­ნათლე­­ბა ახალი გამოწვე­ვების­ წინაშე­ დგას. მათი გა­რკვეული­ ნაწილი უკ­ავშირდე­­ბა როგორც არ­სებულ ვითა­რებას,­ ისე წარსულის გად­მონაშ­ თებსა­ და ტრადიციებს­. საერ­თაშორისო­ გამ­ოცდილებ­ისა და ქვეყნის მდგრადი გან­ვითა­რების ინტე­ რესების­ გაუ­თვალ­ისწინებ­ლად გეო­გრაფიული მეც­ნიე­რება,­ შე­საძ­ლოა, „თამაშ­­გარე“­ მდგომა­რეო­ ბაში აღმ­ოჩნდეს და მისი გამ­ოყე­ნების სფერო სა­სკოლო გა­ნათლებით­ შემ­ოიფარგლოს.


ვითა­რება,­ უპირვე­ლეს ყოვლისა, საუ­ნივერ­სიტეტო გეო­გრაფიული განათ­ლების­ მოდერ­ ნიზაციით უნდა გამ­ოსწორდეს, რაც, თავის მხრივ, სტიმულს მისცემს სამეც­­ნიერო და პრაქ­ ტიკული ინტე­რესების­ გა­ღვ­ივე­ბას. ამ­ისათვის აუ­ცილე­ბელ­ია გეო­გრაფიის საუ­ნივერ­სიტეტო სწავ­ ლების სა­ერთაშორისო­ გამ­ოცდილებ­ისა და ტენ­დენ­ციების გათ­ვალ­ისწინე­ბა. ეს ეხე­ბა სწავ­ლების სამ­ივე სა­ფეხურს: ბა­კა­ლავ­­რიატს, მაგ­ისტრატ­ურას და დოქტორან­ტურას.


სტატიაში­ გან­ხილულია მსოფლიოს არა­ერთ გან­ვითა­რებულ ქვე­ყანაში­ (აშშ, დიდი ბრიტა­ნეთი, გერ­მან­ია, საფ­რან­გეთი, ბელ­გია, შვე­დეთი, იაპ­ონია, ნიდერ­ლან­დები და სხვ.) გეო­გრაფიის საუ­ნივერ­ სიტეტო სწავ­ლების თავ­ისებ­ურე­ბანი, მისი გან­ვითა­რების მიმართულე­ბები­ და ტენდენ­ციები­. კვ­ ლევის შე­დეგები­ 2018 წელს მოხსენ­და თსუ სა­ფაკუ­ლტეტო­ კო­ნფე­რენ­ციას, თუმცა მას შემ­დეგ დღ­ემ­დე გეო­გრაფიის საუ­ნივერ­სიტეტო სწავ­ლე­ბაში პრაქ­ტიკუ­ლად არაფერი­ შეც­ვლილა.

გამოქვეყნებული: ნოე 12, 2020

Article Details

გამოცემა
სექცია
სტატიები